Monday, July 1, 2013

Helten Eskil

Først må jeg si unnsyld for sen oppdatering av blogg, det har vært travelt med mye reising og lite tilgang til internett. men her kommer det, og jeg skal prøve så godt jeg kan å holde oppdateringen så bra som mulig. Enjoy!

Første innlegg blir da fortalt av mamma siden det var hun som var der de første dagene. :)

Eskil hadde fått feber og forkjølelse rett før vi dro til USA, så vi var redd for at han ikke skulle bli helt bra til opperasjonen han skulle ta. Det gjorde at tiden før Family Hope ble tilbrakt mye på hotellet og noen småturer rundt området.
I det Family Hope startet var Eskil nesten helt fin igjen, og en tur i trykktanken ville ta siste rest. På Family Hope ble Eskil evaluert. De var fornøyde med flere ting, og syns skolen gjorde mye bra for Eskil. De ønsket å fortsette med kartlegging av Eskil, noe vi kunne fortelle var planlagt skulle skje fra høsten av. Det fysiske programmet byr på pettning og mer målrettet aktivitet i bassenget. Alle på instituttet syns det var flott å se Eskil igjen og gledet seg over gode fremskritt.

Så fikk vi noen fridager før opperasjonen som ble fylt med blant Philadelphia Zoo. Vi har sikkert snakket om å dra dit nesten hver gang, og nå ble det endelig! Det var en flott park, som Eskil storkoste seg i. Det var nok gorillaene som falt best i smak. Lørdag dro vi til Sesame street, hvor Eskil fikk tatt sin første berg og dalba ne! Tror, på smilet å dømme etterpå, at han syns det var topp. Det var også andre karuseller og vannsklier som han kunne ta så mye han ville. Været var strålende og vi hadde en super dag.

Søndagen tok vi det igjen med ro, og tok turen til en nasjonalpark som låg i området vi bodde, Valley Forge. Den omhandler borgerkrigen, noe Eskil liker. Han fikk i samme slengen et nytt stempel i nasjonalpark boka. Ellers ble det litt tid til shopping.

Mandag dro vi tidlig til sykehuset for å møte Dr. Nuzzo. Det var positivt som alltid. Annet enn sykehusbesøk fikk vi slappet av ved bassengkanten, bestilte pizza og koste oss resten av dagen.

Tirsdag morgen bar det tilbake til sykehuset. Vi var spente og klar for å få det hele unnagjort. Eskil var veldig flink å samarbeide og var etter litt ventetid klar for opperasjon. Etter assistentene hadde prøvd alle tenkelige sittestillinger i stolene sine, kunne de endelig komme å se Eskil, som fikk skryt av alle involverte. Jeg satt litt på nåler med tanke på at alt helst burde gå etter oppskriften, men som sist ble Eskil tatt veldig godt vare på. Eskil og jeg slappet av på hotellet dagen etter mens Sten-Even, Ingvild og Anne-Marthe hadde en fridag i NYC. Anne-Marthe fylte resten av kofferten med Nike sko, og var dermed klar for hjemreise neste dag. Ellers hadde de vært på Ground Zero hvor de tok fergen over til Steten Island og var en tur i Central Park. Og når vi nevte kofferten til Anne-Marthe var de selfølgelig innom den 4 etasjes store Nike-butikken. Bydagen ble avsluttet med middag på Hard Rock Café.

Neste morgen bare det til NYC for alle. Vi hadde litt logostikkarbeid med for mange kofferter enn det vi hadde hender, så vi endte med å ta tog fra New Jersey. Så dro Sten-Even og Anne-Marthe tilbake til bilen, og leverte den. Etter å ha sent Anne-Marthe trykt hjem til Norge igjen, var det å vente på søstrene.